fredag 19 juli 2013

sommardagar

måste säga att jag tycker det känns rätt skönt att det blåser kalla nordliga vindar och är stora grå moln på himlen. i alla fall tycker min smått röda kropp det.
en dag att återhämta sig är min stackars lekamen värd.

min första semestervecka har jag mesta tiden spenderat i hallstahammar.
solat och badat. ätit solvarma hallon och plocksallad från ica. solat framsida och solat baksida. bränt framsida och bränt baksida. nära på blivit bortglömd och själv glömt bort nyinköpt vin.
dagarna har varit helt underbara och som kela flera gånger påpekade: DET HÄR ÄR SOMMAR!

jag har även fått se en annan sida av hallsta än bara villaområde och centrum. det är större än jag för det första trodde och promenadstråken runt kanalen var väldigt fint.
att jag fick dricka ur ungdomens källa märker man kanske inte. men gott var det i alla fall och nästa gång tar jag med en flaska.
vi planerar även att hyra kanot någon dag och paddla ut. det var år och dar sen jag sist gjorde det, men det ska bli så kul. hoppas bara vi håller oss flytande.
som sagt underbara sommardagar med känsla av sommarlov.
 
dagarna har avslutats med tidiga kvällar i soffan, har ofta sovit redan vid tio, med mord av agatha christie.
idag blir det en städa, handla och uppdatera mig på vad som hänt ute i resten av världen dag.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar