söndag 7 juli 2013

rinning nose

har förstått att det är strålade sommarväder ute.
men jag har tagit ett aktivt val att blunda för det med hjälp av igenbommade persienner. detta på grund av att min allergi beslöt sig för att dyka upp med dunder och brak. bara tanken på att röra mig utomhus eller för den delen lägga mig på en gräsmatta får mig att nysa hejdlöst.
visst jag skulle kunna ta en tablett, men jag har bara kvar tavegyl. allergin kom nämligen rätt sent för mig i sommar och jag har inte brytt mig om att handlat nya. dessutom det lilla jag haft innan har inte varit värt att medecinera.
så då sitter jag hellre med rinnande näsa och ögon. tavegyl fungerar som sömntablett på mig. somnar stående. å då är det ju ingen ide, för då tar jag mig ju inte ut heller.
men lugn bara lugn. har kollat vädret och imorgon och resten av veckan ska det vara fint. så min bleka lekamen ska nog få lite sol på sig den med.

nä nu ska jag hämta ett nytt packe näsdukar, laga lite lunch och se lite mord.
ha det så bra ute i solen ni andra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar