torsdag 20 maj 2010

trumpetfanfar

undrens tid är inte förbi!
än finns det hopp!
rita ett kors i taket!
give that man a cigar!
tro det eller ej, men idag har jag invigt mitt gymkort! (tack och bock för alla applåder. blommorna kan ni skicka hem till mig)

men det var på det berömda håret att det inte hade blivit av ska ni veta. dagen började ju med att jag gick i ett par andra skor än dom jag brukar gå i eftersom dom jag brukar gå i ska jag ha bara på gymmet. 
ergo: skavsår.
foppatofflor hela dagen på, allt för att blåsan skulle lugna ner sig och krypa tillbaka till sitt lilla hellhole.
kände mig som en 2000-tals white trash tant där jag gick i gympabyxorna, urtvättat linne och rosa foppisar.
tog hissen upp till nionde våning klev ur och kom på att gymkortet ligger hemma i min ordinarie plånbok och inte den jag hade med i väskan.

fan, fan, fan!!!!!!!!

ni skulle varit så stolta över mig. jag gick hem, genom folkmassorna på stan, upp för alla trappor, hämtade kortet och gick tillbaka. detta i 25 graders värme!
hade bara tänkt cykla lite. kanske gå lite på löpbandet. bara glida runt lite så där. spana lite försiktigt på maskinerna. kanske prova pilla lite på någon. 
mer som en liten inskolning tänkte jag. men nä då.
"nu när du ändå är här och det är så lite folk här och våran PT inte har något inbokat så kan du ju lika gärna göra introduktionen" sa hon i kassan
sagt och gjort, så blev det och nu kommer inte jag kunna lyfta armarna imorron. bara så ni vet.
men jag har invigt mitt kort i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar