lördag 22 maj 2010

på promenad genom stan

tänk så det kan bli. hade ju bara sett fram emot en stilla hemmakväll igår. jag och tvätten och kanske någon film.
men jag fick ett meddelande från m. på jobbet. hon undrade om jag inte skulle komma förbi och ta ett glas vin. 
men visst! 
sagt och gjort, kollade hur bussarna gick, plockade upp tvätten och begav mig till bussen. bara för att upptäcka att jag kollat tiden från fel hållplats. så jag missade den.
tog en liten promenad (tog ju bara en 40 minuter!) hem till henne. vilket fint hus och vilken altan. vin drack vi och pratade. enligt m. var jag visst kvar till halv tre, lekte lite dektektiver gjorde vi också, som tur var lyckades vi inte så bra med vårt uppdag.
vinglade hemmåt, gick hela vägen hem. vilket så här i efterhand kanske inte var så clever, men det gick bara bra.
allt som allt en mycket trevlig kväll, som jag gärna gör om, som jag får lida för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar