söndag 9 maj 2010

i left my heart in san fransisco

har just sett ett avsnitt av the mentalist. urbra serie, kan verkligen rekomenderas. dagens avsnitt utspelade sig i san fransisco. som vanligt när jag ser bilder från den staden får jag ont i hjärtat.
fan, vad jag saknar den staden. eller är det bara tiden jag saknar?
kan än i dag få luktminnen från staden. dom dyker upp lika fort som dom försvinner och så står man kvar med en konstig känsla av både lycka och sorg.
det finns två städer jag önskar jag bodde i. det är barcelona och san fransisco. och jag måste erkänna att jag är måttligt avis på nilla från jobbet. nu i helgen är hon i barcelona och i sommar ska hon till san fransisco. några tips hur jag ska kunna ta hennes plats i sommar?

en vacker dag ska jag skriva ner allt tokigt, roligt, skrämmande, underbart som hände i s.f. det innehåller allt. cia, polis, brankår, kidnappning, hajvarningar, japanska turister, glass, galna ex-flickvänner, maffian, gates motel, shemales, potato skins, dammsugning och opererade mormödrar. ja, allt möjligt. 
men nu blir det lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar