lördag 1 maj 2010

det årliga måstet

jag har, min vana trogen, deklarerat i sista sekunden. bäva den dagen mina papper inte stämmer, då sitter jag lite pyrt till då det inte är det lättaste att få tag i bank papper en helg.
idag hann jag få lite panik, men ändå inte. då jag varje år får panik för att mattematiken inte brukar stämma. detta år med en helvetes massa tusenlappar!
först misstämde min inkomst med 1 krona. det sket jag i. sen var det då dags för ränteavdragen. där misstämde det helt plötsligt med 8520 kronor, hm.......
tur jag har ett mattegeni och ekonomiskt vuxen vän: bossen. ringde hon och hon guidade mig lite.

du kollar rätt papper då? var ju hennes naturliga fråga.
naturligtvis! sa jag och läste upp vad som stog på papperet. allt verkade stämma.
det är från rätt år då? var hennes nästa fråga. (hon känner mig för väl)
ja det borde det vara. var mitt svar. började leta datum på brevet och döm om min förvåning när det är daterat 2005!!

ja, som ni kanske förstår så hade jag alltså sparat fel papper. men allt ordnade sig då årsbeskedet som tur var fanns på min internet bank :)
tur man inte äger en egen firma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar