onsdag 19 maj 2010

super tasken

klockan halv åtta kom en taxi och hämtade mig. eftersom flygning hör till det jag gillar nästan allra minst, började jag dagen i stor stil med en starköl och en hård macka! så mycket bättre det gick att flyga. 
piloten var så duktig så. 
planet var nog det minsta jag någonsin flugit med. starten och landningen var helt perfekta och kladdkaka bjöd de på under flygningen.

högar av snö mötte mig i umeå. inte ett grönt löv på något träd. men varmt var det och norrlänska pratades över allt.
kom på i flygbussen att jag ju var i umeå en vanlig vardag, så jag hoppade av och gick till gammjobbet och hälsade på. jätte kul att se att alla barnen igen. fick med mig två teckningar, en pärlplatta och en massa kramar.
hem till bossen för att tvätta fönster som jag ju lovat att göra i ett svagt/fattigt ögonblick. hann med sovrum och vardagsrum innan det var dags att åka in till stan för lunch med fru thomas och en träff med jess.
god mat på costas och jätte kul att täffa damerna. 

tillbaka upp till bossen för att avsluta det jag påbörjat. 
fan den inglasade altanen tog nästan knäcken på mig. bossen gled hem efter jobbet och gjorde sig vacker för att sen gå ner på stan för ett möte. har nog aldrig känt mig mer som en piga som just då! men nöjd blev hon över mitt jobb med hennes fönster.
en snabb dusch och sen in till stan igen för middag med bossen, åsa, camilla och en vän till henne. tapas blev det och en rolig kväll. mycket berättades där som aldrig kommer lämna den resturangen! eller hur!!?? bäst var nog när bossen blir till sig i byxan och tar tag i camillas arm och utbrister "dom har en super task här!" (det är visst något med vin, fråga mig inte vad) detta hade jag och åsa lite kul åt resten av kvällen.

utanför tapas stället stod det en bil parkerad. vi misstänkte att det var något speciellt med den då alla som gick förbi (killar) plockade fram mobilerna och fotade den. var tvungen att googla senare och tänka sig, den kostar bara runt 1,7 miljoner!
jag och bossen avslutade kvällen på bishops, men min tanke när jag kom in till umeå om att alla var så snygga och välklädda höll inte. för där var deras raka motsatts, så vi tog en taxi hem och sen var den dagen över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar