söndag 20 juni 2010

på nya äventyr med sportflaskan

jag och min sportflaska satte oss på 17.53 tåget mot sumpan. rob hade stora planer på att vi skulle åka in tidigt och om det visade sig att det var för mycket folk och tråkigt så kunde vi gå vidare.
lät som en bra idé. tills vi satt på tunnelbanan och den stog still. en olycka hade hänt och alla tåg stog där dom stog.
vi styrde tillbaka kosan till rob, sen gick vi ner igen vid halv tio. då hade vi dessutom fått höra att musiken inte satte igång förrän tolv. vi hittade en liten mysig resturang brevid gustav adolfs torg, satte oss där och handlade lite i baren.



klockan tolv satte mike snow igång, men eftersom det inte var ahn vi där för letade vi reda på ett öltält och satt där ett tag. pratade med en skåning kommer jag ju ihåg nu, haha.
vi kom tillbaka i lagom tid till att höra slutet av basement jaxx. synd, men jag fick höra favvolåten i alla fall.
prydz spelade och vi diggade. rejält med folk var det där!





klockan tre var det slut, men inte hade vi lust att åka till sumpan då inte. så vi stegade iväg mot stureplan. hittade ett litet ställe, the lab, kanske det hette.
dansade lite, fick ett erbjudande om att få vara med i en trekant, pratade lite engelska med en irländare, hade en liten stalker efter mig, dansade lite till och klockan fem tyckte vakterna att det var dags för oss att gå hem :)
taxi till sumpan med världens coolaste chaufför.
vaknade tolv idag!

ja det var mitt lilla äventyr i stora staden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar