tisdag 1 juni 2010

mina djupaste hemligheter


ibland funderar jag på vad folk förväntar sig av ens blogg.
alla ens djupaste hemligheter?
någon sorts dagbok?
ett ställe man kan skriva av sig vad man funderar på?

lessen att göra folk besvikna i så fall. jag håller en ganska så ytlig ton på min blogg. jag vet att vissa kanske förväntar sig att jag ska ta upp vissa saker ur mitt liv bara "för att så borde det vara"
men dom som känner mig, vet att jag inte är den som ältar, grubblar och pratar om saker. med andra alltså. så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara (kommer väl troligtvis att sluta med en dyrjävla räkning hos psykologen, men..)

vad många av er som hittar hit och som känner mig inte vet, är att jag har en till blogg. en blogg där jag är anonym. där kan jag spy galla, planera mina mord/bankrån/bedrägerier och berätta om mina allra hemligaste fantasier (som jag kanske lever ut, vem vet?!?)
ibland ljuger jag i den bloggen, men bara för att inte det ska kunna gå räkna ut vem jag är. kanske ljuger jag om platser kanske om klockslag eller kanske om personer.

så om ni kommer hit i förhoppningen att ni ska få läsa något djupt och intressant. sorry!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar