måndag 7 juni 2010

maris fobi

har en otrolig rädsla att få en fästing. eller vet inte om det är rädsla, det är nog mer äckelkänsla. ungefär som tanken på att ha en binnikemask *huvva*
så nu när man då flyttat till ett ställe där det visst KRYLLAR av fästingar är det lite jobbigt. ibland måste jag bara springa in på toan och kolla vad det var som kröp över magen. när jag kommer hem åker alla kläder av på direkten och sen måste varje centimeter kollas upp.

påminner mig om när jag var i usa. jag sitter i soffan och lägger benen i kors, det nyper till i ljumsken. men jag tänker inte på det eftersom jag hade jeans på mig. det går en stund och så känner jag hur något kryper i mina trosor!!!
säger till tanya som sitter brevid mig "nu går jag in på toa, jag kommer att slita av mig byxor och trosor, sen går jag ut ur rummet. du får kolla vad det är för djur så du kan förklara för sjukvårdarna om jag blir dålig!" (det fanns nämligen svarta änkor där)
jag går in, sliter ner allt, ser i ögonvrån att något rammlar ut, vänder och går och sätter mig på sängen och gråter.
det var en skalbagge med långa gripklor fram. han hade nypt mig rätt mycke. men jag hade inte direkt reagerat eftersom jag trodde det var jeansen som var lite trånga.

men åter till fästingarna. funderar vad som kommer att hända om jag nu skulle hitta en på mig. kommer jag springa gråtandes ut i trapphuset och plinga på hos grannen? (inte hon som tycker att jag tvättar för fort, väljer nog polisen mitt emot) kommer jag att ha sinnesnärvaro att linda en handduk om mig, eller kommer det inte vara prio ett. kommer jag bara ta tag i första bästa tillhygge och banka skiten ur det äckliga djuret, fast han sitter fast på mig? jävla snyltare är vad dom är!

usch nu känns det som om det kryper överallt igen :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar