tisdag 15 juni 2010

nu vill inte jag vara med längre

usch, har haft en riktig mardröm i natt om mitt tandläkarbesök som jag ska på imorron :(
har inte direkt tänkt så mycket på vad som kan hända, men nu tog jag allt i drömmen istället.

i drömmen kommer jag till tandläkaren, det var vinter och mörkt. tandläkaren börjar med att berätta att jag kommer vara tvungen att annvända nackkrage en månad efter det att jag dragit tanden eftersom det finns risk för nackskador. då hon nog måste slita och dra så mycke.
oki, säger jag i drömmen och tänker mest på att det blir nog inte så kul att gå med den på festivalen.

sen börjar hon plocka fram en massa instrument och vill att jag ska se på allt som kan kunna annvändas. nej tack, säger jag. men jo, hon vill att jag ska vara medveten om vad som kan tänkas behövas.
så jag kollar och där ligger typ en spikpistol! eller nen ser ut som en, lika stor och så. men det är som en jackhammer istället. så om tanden sitter fast kan dom alltid hacka sönder den!
nu börjar jag bli lite orolig i drömmen och börjar prata om annat, mina hål behöver jag laga dom direkt frågar jag.

hon går och kollar på röntgenbilderna och börjar prata så där konstigt som tandläkare gör ibland. jag förstår inget, men hon bara skrattar när jag ser ovetande ut. skrattar och säger något om att ja ja, det blir nog rätt dyrt det här.
in kommer då tandhygenisten och börjar dra i mig. för jag är visst sen in till henne. vi går in till hennes undersökningsrum och där ligger folk helt utslagna på gummimadrasser. jag får lägga mig ner och där står alla tre (tandläkaren, tandsköterskan och tandhygenisten) och tittar ner på mig. helt plötsligt plockar ena fram en typ skrapa och bänder upp min mun för att börja skrapa. jag ålar iväg, gör time out tecknet och funderar vad som hände med bedövningen?

dom tittar på varann och disskuterar på ett språk som jag aldrig hört tidigare. dom står en bit bort, det är rätt mörkt i rummet. så står helt plötsligt tandläkaren där med skrapan i handen. det här tar jag hand om säger hon, hon kliver upp sätter sig på mig så mina armar ligger fast, samtidigt tar tandsköterskan fast mitt huvud och tandhygenisten bänder upp min min. alla skrattar och här vaknar jag :( storgråtandes och vilt fäktande.

fy, jag som inte alls var orolig inför imorron har numer i en stor klump i magen. kan ingen följa mig och hålla min hand. du får gärna smuggla med ett baseballträ om dom skulle börja gadda ihop sig mot mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar