torsdag 28 januari 2010

världen är alldelens för liten

är fortförande helt förundrad över hur jävla liten världen är.
när jag var yngre brukade jag sitta barnvakt till våra grannars barn L och S. åren har gått och dom vuxit upp.
L flyttade till stockholm och vi har väl träffats någon gång och pratat lite så där. nu har hon fått en väldigt söt dotter och jobbar som lärare.
S har jag aldrig träffat sen hon blev större men jag har fått höra genom L att hon bor i västerås.
i alla fall fick ajg se på facebook att L skulle komma hit till sin syster och hälsa på. kul, tyckte jag, här är mitt nummer hör av dig om du har lust att kanske träffas och säga hej.
L ringde idag och vi pratade en stund. hon var på stan och gjorde av med en massa pengar. jah, sa jag bor S långt borta från stan eller är det gångavstånd.
jo hon bor mitt i stan säger L. det visar sig då att jag och S bor i samma trappuppgång!! hon bor våningen under mig :)

tänka sig, två moröbackebor i samma trapphus. vad är sannolikheten på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar