söndag 31 januari 2010

det var den dagen det....

blev visst en dag full med sport. tidsopptimist som jag är startade jag att gå allelens för sent. gick dessutom lite vilse, eller jag gick inte tillräckligt långt. fick ringa J som guidade mig rätt. det var bara det att jag blev ännu senare eftersom jag hade trott att dom spelade just brevid ABB arenan. det gjorde dom inte, utan en tio minuter bort, suck. men som plåster på mina ganska frusna ben fick jag gå in gratis, kom in precis när andra perioden började.
sms kontakt med pettzon som sagt var hemma, umeå city vann hurra! såg nog allt det var några till som klappade när dom gjorde mål :)

på vägen hem gick jag förbi ABB arena där vik spelade mot borås. fick gå in gratis där med då halva matchen hade spelats. allsvensk hockey är riktigt roligt att titta på, mer fart än elitseriematcher.
två väldigt överförfriskade ungdomar stog nedanför mig och jublade när det inte blev mål och försökte få igång hela läktaren. det gick si så där.

promenad hem och förbi kinamatställe. fem små rätter för 82 kronor. den här gången hade jag lärt mig en läxa och kollade noga vilket av det friterade som var banan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar