måndag 4 januari 2010

nytt liv

precis som var och varannan människa, ska jag då börja mitt nya liv. nytt decenium-nytt(-igare) liv. det har väl inte börjat så där jätte bra, men man får ju se det som ett långsiktigt mål. innan sommaren, innan nästa år eller varför inte innan nästa decenium!

flytta är ju på ett sätt ett nytt liv. har redan planerat in att gå en fotokurs, kanske även en spanskakurs eller varför inte en inredningskurs. när jag flyttade till umeå hade jag stora planer. jag skulle lära mig dansa salsa, lära mig spanska, gå en teckenspråkskurs och träna minst tre gånger i veckan. på sex år (eller är det fem) har jag aldrig dansat salsa, jag har en cd skiva med spanska lektioner (men ingen svensk del, så det kan bli lite knivigt), teckenspråk annvänder vi dagligen på jobbet så det har fått ett litet uppsving och under två veckor tränade jag faktiskt sammanlagt fem gånger.

äta mer nyttigt, promenera mer, har roligare, skratta mer, gå på opera, köpa mer skor, vara mer ekonomisk.... ja det finns många saker man kan räkna in. ska i alla fall försöka mig på några av sakerna.

utvärdering av mitt nya liv kommer till sommaren, eller kanske nästa nyår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar