söndag 24 januari 2010

story of my life

f*n vad det kostar pengar att flytta! tack vare våran otroligt stora vinst från v75 (harkel, sammanlagda vinster under nästan två år = 1000 kr) har jag klarat mig skapligt. visst ni att adressändring kostar 400 kr? det visste inte jag.
det är när man flyttar man inser vad man saknar. jag som alltid trott att jag ägde allt man behövde, inser att det gör jag inte.

önskar ibland att jag kunde vara mer ekonomisk. kanske göra en månadsbudget, för att se och hålla lite koll på vad mina pengar går till.
granskar jag mitt handlande sen jag kom ner så skulle jag nog säga att mesta delen av pengarna gått till mat. och om jag ska vara ärlig är jag förvånad att mina pengar räckt så här länge!

men nu är dom slut, eller inte riktigt, någon hundralapp finns det kvar.
tråkigt nog räcker dom inte fram och tillbaka till stockholm, eller det gör det, men jag vill ju kunna köpa något när man kommer dit. lunch till exempel, eller en resa på tunnelbanan till bror.

det kostar att ligga på topp, haha. tur i alla fall att jag kunde byta klipptid, från dagen innan lön till två dagar efter lön :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar