söndag 6 februari 2011

svettigt värre

önskar jag kunde få förvarningar när det är större matcher i denna stad. så jag inte ska behöva komma ner på stan och se poliser överallt. det blir så jobbigt när jag inte är förberedd.
inget smink, hår som står åt alla håll, slaffsiga kläder och säkert ett mycket suspekt beetende. det är ganska svårt (läs: oj så många uniformerade män att titta på och hur ska jag kunna ta mig förbi dom utan att snubbla eller stirra ut någon stackare) att gå förbi en tjugo-trettio poliser som står uppradade. jag kan ju inte bara vända på klacken och gå åt ett annat håll, speciellt då det andra hållet endast är stängda banker, hotell, byggstängsel och fastighetsbolag.
då jag ofta går i min egen lilla värld upptäcker jag dom oftast inte förrän jag är mitt i och kan därför inte planera min promenadväg.
måste nog börja hålla lite kolla på alla stormatcher så jag kan förbereda mig bättre nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar