lördag 19 februari 2011

klipp dig och skaffa dig ett jobb

hemma efter en natt i garderoben. vad är det med folk helgen innan löning? super man upp sina sista slantar då? nu har inte jag jobbat så många helger, men så fulla och arga som folk har varit ikväll har jag inte varit med om någon gång tidigare.
fick en kommentar av en kvinna (skulle vilja säga tant, men hon var väl säkert i min egen ålder):
-vad ska du göra när du slutar här då?
-vad då menar du inatt? (lite rädd hann jag bli)
-nä, vad har du tänkt skaffa dig för jobb när du slutat jobba på krogen?
-jag har ett heltidsarbete, jobbar bara extra här.
-jasså, jaha.
tyckte hon det var dags för mig att ta mig vidare i livet. att jag tillbringat tillräckligt med tid på krogen? eller vad menade hon? fick tyvärr aldrig chansen att fråga vad hon hade för tankesnurr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar