torsdag 24 februari 2011

jag tycker att jag har världens roligaste extraknäck, nog för att jag aldrig jobbat extra tidigare. men ni förstår kanske vad jag menar.
gillar att man på ett sätt är med i partyt, fast man inte behöver vara bakis. man ser vad som händer ute och man får betalt för det.
att humorn är på sin lägsta nivå klockan halv tre när några tappra själar med bort-racklade lappar står vid garderoben, är bara ett plus i kanten. man måste kunna se det roliga i olika situationer.
min pedagagiska utbildning har kommit till hands någon enstaka gång, men ibland tror jag att tvååringar förstår mer än onyktra människor.
jag tycker det är helt awsome (för att citera vissa människor) att jag under dessa två månader då jag kommer jobba rätt intensivt. tjänar ihop så pass mycket att jag inte behöver lägga undan något av min lön till skattemyndigheterna. att jag dessutom inte gör av med så mycket av mina andra pengar heller är som grädde på tårtan.
människorna jag jobbar med är roliga, snälla, duktiga och välkomnande. jag trivs fantastiskt.
min tanke med det hela var att under tiden piff och puff var borta passa på att tjäna lite extra pengar. få en chans att komma utanför lägenhetens fyra väggar under helgen och sen säga tack och adjö. men det kommer inte att gå. jag kommer fortsätta ta lite pass här och där.
de kvällarna jag inte jobbar kommer jag däremot att byta ut pikétröjan och gympaskorna, mot någon snygg top och klackiskor. vattenflaskan kommer bytas ut mot vinglas och vännerna i garderoben kommer bytas ut mot dom bästa piffarna och puffarna (ja ni andra får naturligtvis vara med) men fram till dom helgerna träffas jag med största sannolikhet bakom disken i en garderob nära mig.

1 kommentar: