måndag 7 februari 2011

den tråkiga-förnuftiga-ekonomiska ängeln på min axel: men mari vad har du nu gjort? du måste ju spara pengar, inte kan du boka färgtid hos frissan då inte. *skakar demonstrativt på huvudet och hytter med fingret*
jag: men jag vill ju!! *stampar i backen och trutar med munnen*
den tråkiga-förnuftiga-ekonomiska ängeln på min axel: du kan ju inte bara göra så, du måste ju spara pengar. skattemyndigheterna är inte att leka med! vill du bli blondare får du göra som jag. lite citronsaft och vänta på solen *nickar viktigt*
jag: ja men jag kommer ju inte göra av med några pengar under de kvarvarande helgerna då jag jobbar varje helg och under veckorna går det ju nästan inga pengar. förra helgen gick det ju bara 20 kronor! *ler glatt och övertalande*
den tråkiga-förnuftiga-ekonomiska ängeln på min axel: nä nu lyssnar du på mig, bla bla bla, jada jada jada osv osv
den roliga-slösaktiga-snygga ängeln på min andra axel: *sparkar bort den tjattrande ekonomiska ängel* du kommer bli så jävla snygg och havregrynsgröt är gott och kalorifattigt!

1 kommentar:

  1. Gör`t bara !
    De e´ bara att köra på !!!!
    Mvh:Den lille elektrikern

    SvaraRadera