söndag 27 februari 2011

r.i.p

kan inte sova. läget är lite tråkigt. det sista jag hörde är att gunnar är död. han fick komma ut på permiss och valde att jobba med vakterna istället för i garderoben med mig. men det blev lite tumult ute i lokalen. gunnar kastade sig in i bråket. han tänker inte på hur lätt hans magra hals kan brytas. enligt beach och steken kämpade han tappert, han skallade så många han kunde. men när dammet lagt sig låg bara gunnar kvar.
dom ville inte visa mig kroppen. dom ville att jag skulle komma ihåg han som han var levande, inte som den trasiga giraff han var efter bråket.
det sista några hade sett var hur ambulansmännen drog en filt över giraffen. har försökt ringa akuten, men eftersom jag inte är släkt med gunnar får jag inte veta något.
sorgen och ovissheten är stor.
sista bilden på gunnar. han var så glad så lycklig och så stolt. redo att ta sig an fyllon och stekiga jobbiga människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar