onsdag 2 februari 2011

mitt tacktal när jag vinner min första oscar/grammy/emmy eller annat pris

ja, jag är avudsjuk. kan ärligt säga det.
jag är avudsjuk på alla kreativa, sjukt braiga människor runt om mig. människor som får det att se så enkelt ut, människor som andra avundas, människor som:
anna-helt suverän med nål och tråd, keramik, tyg, penna, papper. dessutom ägare till den coolaste katten on earth. naken jan.
evelina-urduktig illustratör och alltid lika snygg varje gång jag ser henne. föresten hon som presenterade mig för lusen.
lena-vars tavlor alltid får mig att stå och stirra på i en evighet. vi hörs för sällan.
linda-fotar, syr, snickrar. u name it. hon gör allt. hennes ideer tar aldrig slut. dessutom tackar hon (än så länge) aldrig nej till en fika.
piff-otroligt duktig på att skriva. social som få och alltid snygg. får en på bästa humör och gillar skor. kan det bli bättre?
robban-ja en kille med, tänka sig! jag vill vara som han (fast fortfarande vara kvinna då naturligtvis) programerar, designar, fotar, målar. och dessutom snygg.
bossen-ingen kan laga mat som hon. en tråkig middag med älgkött blir i slutändan en gourmemiddag med det rätta vinet till.
marie-modekänslan och den självdiciplinen står på min önskelista! dessutom en av mina bästa äldsta vänner (nu kallar jag dig inte gammal hör du det, du har bara funnits i mitt liv rätt länge :)
puff-min dotter :) hennes ungdom, energi och dancemoves. i would kill for that. världens snällaste och om det inte vore för henne skulle mitt gymkort samla ännu mer damm.
bästamalin-snygg stolt mamma. hon gör mig alltid glad och varje gång vi ses är det lika roligt.
jess-oki, först. helt sjukt hur fotogenisk den människan är!! sen den livsviljan skulle jag vilja ha. hade jag råkat ut för samma sak hade jag nog gett upp för länge sen. du finns i mina tankar varje dag.

sen finns det en massa andra människor i mitt liv som är rara, vackra, kreativa, starka, snälla och helt underbara. bara för att ni inte är nämda här betyder det inte att jag inte är avudsjuka på er med ;)

men samtidigt som jag är avundsjuk är jag stolt och ärad över att ha er alla i mitt liv. att jag har fått chansen att få lära känna er och fått chansen att kunna säga att "jag känner den personen"  

4 kommentarer:

  1. Jag är ju den jag är för att jag umgås med de jag umgås med - utan dig hade jag inte varit densamme, så egentligen är det din förtjänst att jag är så fantastisk ;)

    Älskardigvännen. Och saknar dig massor.

    SvaraRadera
  2. Sådan mor, sådan dotter!! De kommer ju från min mama såklart! :D

    SvaraRadera
  3. Du är för rar. Tycker att du ska tacka dig själv oxå för du är inte så pjåkig heller. Jag väljer att ignorera faktum att jag faktiskt är gammal... Är ganska go och glad ändå.
    Puss

    SvaraRadera