fredag 6 september 2013

smakar det så kostar det

tyckte att denna dag var värd att fira.
nu när det börjat sjunka in att jag ska tillbaka till min favoritstad av alla städer. efter tjugo år.
tyvärr sjönk det även in att nu jävlar blir det till att spara och ta tillvara på de resurser som jag har hemma och inte köpa god mat från bill och bob.
alltså blev det makaroner och ikeas egna gnäggbullar, förlåt köttbullar. serverat med ett glas rumsvarmt vin och till efterrätt lite plockgodis.
kan lugna alla med att jag i alla fall inte sparat in på vin och godiset.
 
så nu blir det spännande dagar och månader. ska bli kul att se vilken smak kombination jag får ihop av den konstiga välfrusna påsen i frysen med någon av de oändliga konservburkarna i skafferiet.
som tur är har jag mycket annat att välja på innan jag kommer till den dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar