söndag 22 september 2013

ett bra avslut ändå

innan jag flyttade hit undersökte jag noga vad det fanns för roliga matställen i denna stad. skräpmatsmässigt alltså. blev väldigt glad att se att både burger king och pizza hut fanns här. till min besvikelse ligger båda ställerna utanför stan. till min ännu större besvikelse är det ingen av de jag känner som är speciellt förtjust i mat därifrån. här är max det mer exotiskta.
så igår bestämde jag mig och tog en promenad. planen var att gå till burger king vid norrleden och äta lunch. hade ingen aning om att det var så långt. nog för att beach förvarnade mig, men när jag hade gått i 40 minuter och jag inte ens var i närheten vände jag om och gick tillbaka mot stan.
det blev kanske inte riktigt som jag hade tänkt mig. men jag fick mig en promenad på sju kilometer i alla fall.
luchen fick bli uppstekt pitepalt med extrasaltat bregott och rårörda lingon istället. det var nog godare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar