torsdag 5 september 2013

det går fort i hockey

att jag är impulsiv är ingen nyhet. men idag har jag varit så impulsiv att jag nästan blev rädd.
i går eller om det var i förrgår släppte norwegian billiga biljetter till san fransisco. en snabb efterlysning efter resesällskap resulterade i noll, men under tiden steg priserna stadigt med nån hundring här och där.
idag tog jag beslutet att åka själv. så innan jag hann ångra mig bokade jag (den sista till det priset) en biljett till SF.
innan jag bokade tillbakabiljetten var jag tvungen att kolla lite grejer, men nu är hemresan bokad och den går från florida.
så jag har en landningspunkt och en tillbakapunkt hur jag ska ta mig emellan är det som kommer bli mest spännande.
jag kommer att åka tåg! usa har inte samma utbyggda tågtrafik som vi har i sverige. men istället får jag se mer av usa än jag hade trott! sammanlagt blir det fem dagar på tåg, tre dagar mellan san frallan-new orleans och två dagar mellan new orleans-miami med bland annat stop i chicago (5 timmar) och i washington (5 timmar). stoppen är under dagtid så det finns en chans att se lite av städerna.
här märker man att det inte är så utbyggt, jag kommer åka zick-zack genom landet. men det gör mig inget. jag gillar ju att åka tåg. misstänker dock att jag inte kommer vara så förtjust i det efter de där fem dagarna. känns rätt bra att avsluta resan med några dagar i miami.

så nu vill jag ha alla tips vad gäller bra, billigt boende i miami och new orleans. har redan hittat ett hotell i san fransisco för ett bra pris med frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar