fredag 13 september 2013

resume av sommaren

känns lite konstigt att skriva om sommaren som varit när den som bara fortsätter. eller kanske jinxar jag nu och imorgon när vi vaknar så får vi se fram emot månader av regn och rusk.
vädermässigt är det här nog den bästa sommaren, ever! hitte-på-semester är det nog den sämsta. inte för att jag haft tråkigt, det har bara inte blivit så många utflykter.
sommaren blev lite hackad och malen i år då jag delade upp i några lång weekends och sen avslutade med tre veckor. det kan jag meddela är inte det bästa. tre veckor sammanhängande är för lite.

gulklimpar under sommaren
* att få visa skellefteå för två av mina bästa vänner.
* ruchen under regnskuren på summerburst
* lata varma sommardagar på en solstol i hallsta
* ligga på bryggan och höra vattnet klucka
* inget djur. inget djur. inget djur. massa djur på parken zoo.
men det bästa var nog när mamma kom på besök. att få rå om henne en hel vecka själv var mysigt.
 
tyvärr lyste mitt-i-veckan-drinkarna med sin frånvaro. men lite får jag skylla mig själv då jag aldrig la fram idén.
nu ser jag fram emot en höst och vinter som går fort. vill ha sommar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar