tisdag 12 juli 2011

twilight zone

ni vet hur det brukar försvinna sockar (strumpor för er här nere) till som tätt. helst plötsligt efter tvätt står man där med fyra omaka sockar och kan inte alls förstå vart deras kompisar tagit vägen.
alla har vi nog råkat ut för detta någon gång.
man funderar på om det är tvättmaskinen som äter sockar som betalning för att måsta snurra runt runt. eller någon ond människa som går in avbryter tvätten och snor sockar. eller universum som bara jävlas. eller klädbutiker som gått ihop i en pakt att sno sockar så man måste köpa nya. teorierna är många, men ingen är nära en lösning.
jag har nu råkat ut för det nya.
örhängsmysterierna!
jag har nämligen bara en av varje numera. fråga mig inte vart örhängskompisen tagit vägen. för jag har ingen aning. visst ett örhänge vet jag att jag tappade i söndags. men resten???
börjar tro att jag har en soffa som slukar både det ena och andra. örhängen, klockor och nagellack. fast jag har vänt ut och in på den dyker inget av det upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar