fredag 8 juli 2011

ett snabbt inlägg bara

blev ingen varmkorv eller glass försäljning idag. det blev rem försäljning. men godis är ju gott!
på vägen till lögarängen såg jag under min 2-3 kilometers promenad:
* två bilar som blivit stoppade av polisen
* en bil som kokade
* en bil som bärgaren just kom och tog hand om
* otaliga raggarbilar
* folk, barn och hundar parkerade efter vägen med matsäck, ölburkar, filtar och solstolar
* massor med lagar som bröts
* cykelpolisen
* fyrhjulspolisen
* hundpatrullspolisen
* motorcykelpolisen
* piketbussen
* patrulerande poliser
* och naturligtvis "vanliga" polisen (ni förstår väl att jag gick med ett leende hela vägen)
under kvällen har jag dessutom sett:
* kvinnor i bara bh
* karlar utan byxor (endast baksidan dock)
* ännu fler lagar som brutits
* all the above av polissorterna
* håriga raggare
* tjocka raggare
* fulla raggare
* snygga raggare
* glada raggare
ja, det sammanfattar väl på ett ungefär kvällen.
puffan är redan less på alla raggare och bilar, eller hon var less redan igår.
men jag gillart!

2 kommentarer: