tisdag 19 juli 2011

nästan som förr i tiden

igår fick jag besök av robbin. efter en vecka i stockholm skulle han och några vänner göra ett stop i vässan innan färden mot skellefteå fortsatte.
som vanligt när han varit här vaknar jag med svag huvudvärk, mindre pengar på kontot och en helt updaterad dator!
vi gick i alla fall ner på stan för att se vad som erbjöds en måndags kväll i mitten av juli. inte så mycket kan jag meddela. men la man bara upp en bra tidsplan fungerade det riktigt bra.
vi började med mat på bishops
harrys stängde 22.00
bellman stängde 23.00
pitchers stängde 24.00
sen var det som slut på ställen som hade öppet.

min recension av ställerna en måndagskväll:
bishop. vi bestämde oss ganska snabbt vad vi skulle äta. men personalen tyckte ändå att det var en bra idé att låta oss vänta medans de läste tidningen färdigt.
harrys. när vi kom in var det EN kvinna som jobbade ute på golvet och i baren. hon var så nära tårarna att det gjorde ont i magen av att se på henne. tur för henne var det visst en annan i personalen som var där på sin lediga dag som hoppade in och hjälpte henne. hon var så nära att bryta ihop att jag till och med funderade på att fråga om jag kunde hjälpa till på något sätt.
bellman. oj så stressad människa som jobbade där. (stressad på ett annat sätt än hon på harrys.) 55 minuter innan de skulle stänga, stängde han baren. 30 minuter innan stängningsdags stod han ute på uteserveringen och skrammlade med nycklarna och tittade strängt på oss.
pichers. större än jag trodde. mycket större än jag trodde. trevlig personal och det var även där allt folk höll till. vi skulle nog gått dit på en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar