torsdag 21 oktober 2010

varför är det så lite tid kvar i slutet av veckan?

jag är inte den som stressar upp mig i onödan. jag behöver lite stress för att få tummen ur rumpan och göra något.
när jag gick skola var jag en av dom som läste på till proven sista dagen. mina deklarationer skickas alltid in sista dagen och packning har ni kanske märkt att jag gör....sista dagen.
men nu sitter jag här och inser att jag har allt för mycket att göra och sista dagen är redan här!
varför har du då skjutit upp på allt? skulle min mamma säga. du har ju haft en hel vecka på dig.
hm, nja, måndagen är bara ett töcken. tisdagen var jag inte hemma förrän vid halv åtta (planeringstid) och igår gick dagen åt till att tvätta, handla lite och hänga tvätt i lägenheten. idag är det torsdag och min lägenhet ser ut som en skrothög!
trosor på elementen, tröjor hängandes från galjar på varje dörr och leggings på tork på stolar.
disk som inte tagits omhand sen förra veckan.
dammråttor stora som små kaniner.
målarfärg, penslar, sandpapper och klädhängare på tidningspapper på golvet.
kartong, papper, glasflaskor och sopor som skulle behöva slängas.
packningen från helgen ouppackad.
döda liljor som vill bli slängda.
men fan i mig, spisen är ren!

idag skulle jag då behöva ta hand om allt det där, plus:
*åka på ikea och handa mer krokar till klädhängaren (som jag först måste måla)
*handla lite mer baksaker (kanske på ica maxi brevid ikea?)
*baka muffins
*äta middag
*gå på gröna skylten

jag slutar halv sex idag. förstår ni mitt dilemma?
varför då så bråttom med att hinna allt färdigt idag/eventuellt lite imorron?
jo, för jag får med 99% säkerhet besök på lördag eller så åker jag bort på lördag och då vill jag att det ska vara färdigt. dessutom vill jag inte hålla på med allt sånt på helgen.
så går nu allt som jag vill, är alla som har vägarna förbi bjudan på födelsedagsfika hemma hos mig på lördag. hoppas ni gillar choklad!!

update: nu blev det visst jag som skulle ta med fredagsfika oxå! ja ja, nu har jag piskan, det är bara att baka ikväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar