måndag 11 oktober 2010

ibland är det nästan så jag måste skratta åt bedrövelsen och samtidigt skämmas över vilka småsaker man blir besviken på.
när man är frisk, har sin familj, bostad och jobb ska man ju inte klaga över småsaker. men, ni som känner mig vet att jag gillar att se på livet med cyniska ögon.

köpte idag kakeldekor, ska äntligen bli av med den ljusblå kakelbården jag har inne på toan. hade inte räknat hur många jag behövde. men chansade på tre paket, alltså 30 stycken ark. svarta enkla.
såg även att det fanns med gula gummiankor på, skulle ju vara lite gullit så där med en, men bara en, tänkte jag när jag stog på lagerhouse. men köpa ett paket med tio gula gummiankor kännde jag inte riktigt för.
väl hemma räknade jag och jag behöver 32 ark! ligger alltså två ark minus.

frågan nu är alltså. köpa ett till paket med svarta, eller ett paket med ankor (alternativt något annat mönster)
så där har ni: dagens i-lands problem, murphys law, otur kalla det vad ni vill jag kallar det bara.
faaaaaaan!!!! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar