lördag 12 oktober 2013

om den glömda tröjan och en sju timmars tupplur

uppe före tuppen och tog min promenad till jobbet. en ovanligt vacker soluppgång gav mig idén att ta kort från bryggan. då jag är van att alltid drutta på ända i olika situationer tänkte jag tanken att bryggan kunde vara hal, alltså höll jag mig i mitten.
det var tur för jag druttade omkull, mitt på brygga och inte i vattnet som tur är. kan nu stoltsera med ett fint litet blåmärke på höger knä, men även en fin bild på soluppgång över mälaren.
ibland är det värt ett blåmmärke.
 
inne på jobbet insåg jag att jag glömt min långa tröja som skulle dölja de väsentliga delarna.
ni vet när man har leggings på sig vill man gärna att tröjan går längre än troskanten. det gjorde inte tröjan jag hittade i mina gömmor i jobbskåpet, så hello kammeltå. hade ändå turen att hitta en lång kofta som gick bra att dölja lite med.
då var klockan 06.20
resten av dagen var ganska händelsefattig.
kanske för att jag somnade och tog en sju timmars powernap när jag kom hem!
därav vakenheten nu.
tänkte först försöka somna om direkt jag vaknade, men med ingen middag i kroppen var jag tvungen att koka lite makaroner för att stoppa kurret i magen. sen gick det helt enkelt inte att somna om.
så nu är frågan. poppa lite popcorn? se lite mer mord? börja sortera de där papperna jag hade tänkt roa mig med imorgon? eller ligga med vidöppna ögon och vänta på john blund?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar