söndag 13 oktober 2013

era tänder och magar kommer tacka mig

fyller visst år i veckan upptäckte jag när jag tittade i kalendern. ingenting jämt och ingenting häftigt nummer. utan bara så där otroligt oupphetsande som en onsdag. punkt.
kommer inte baka en kaka i år. why oh why finns det kanske någon i världen som skiriker samtidigt som den drar i sitt hår och fäller några tårar. du brukar ju inte vara blyg på att baka?
men se ni, den enkla orsaken till att elvispen får vila denna födelsedag är helt enkelt ekonomin. jag känner mig själv och ska jag baka till min enkla födelsedag då nöjer jag mig inte med att röra ihop några chokladbollar (spoiler alert till fredagsfikat). jag vill baka minst tre sorters muffins (choklad. pepparkaks. oreocookies och någon fruktig/bärig). två cheesecake (choklad och vanlig). en grisar-som-badar-i-lera-tårta. några cookies (jordnöt. vitchoklad och nötter.). peach cobbler. körsbärspaj. och så vill jag faktiskt prova mig på bullar!
men så blir det inte.
the end.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar