måndag 21 oktober 2013

magväskor och annat skoj

ni vet hur det är. när man går på stan för att handla något, de gånger man har lite pengar över, då hittar man inget. men när man är fattigare än en spelberoende kyrkråtta då hittar man hur mycket som helst.
jag har gjort det aktiva valet att sätta mig själv i köpstop och inte gå ner på stan något alls. bara för att slippa se alla fina mysiga höst/vinter kläder.
däremot har jag insett att jag klarar mig ganska bra på de saker jag har hemma. tyvärr börjar vissa livsviktiga saker ta slut. som ipren, springskor, jeans och en nyfärgad utväxt.
istället sitter jag hemma och drömmer om allt jag skulle handla om jag hade pengar.
ta inte detta som en önskelista till tomten, för det enda jag önskar mig i julklapp är dollar!!
* nya svarta leggings. visst det funkar med svarta strumpbyxor, men hur kul är det egentligen.
* nya rymliga jeans som inte stramar. då jag i jobbet börjer mig ner ganska ofta och sitter för det mesta på golvet.
* en mysig tjock kofta som kan värma mig i min kalla lägenhet.
* varma stickade sockar.
* nya joggingskor.
* en snygg höstjacka
* några roliga leggings
* schampo och balsam
* en utväxtfärgning och klippning. hade en gång i sommar en kortare lugg. den finns inte mer.
* en uppdatering av trosor och sockar.
* rengöringsgel.
* färgglada ramar.

sen har jag ju naturligtvis alltid min innan-resan-inköpslista
* ögonmask
* stödstumpor
* nackkudde
* en stor tjock varm kofta som kan agera som filt
* öronproppar
* mamma tycker jag ska köpa en magväska, men jag tror jag ska försöka klara mig med mobilväskan. behöver bara en i en annan färg.
* en snygg mapp att samla alla tips och kartor i.
* adapter

nu när jag skriver ner saker så här inser jag att egentligen är det inget som det är panik med. jag klarar mig med saker jag har. ber man dessutom snällt på olika butiker kan man få prover på det mesta. det som kanske är mest panik med är väl egentligen springskorna, men om jag ska vara ärlig har jag gått runt med betydligt mer trasiga springskor tidigare. å det är ju inte så att de används till att springa med. bara promenader fram och tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar