söndag 20 oktober 2013

ibland överraskar jag mig själv

sitter ni ner?
om ni inte gör det. sätt er.
för nu ska jag berätta vad jag gjort idag.
något som säkert ingen kunde tänka sig.

jag har motionerat!

jag vet, jag är lika förvånad själv.
när man jobbar innom västerås kommun så har man turen att få bada gratis. så idag var jag och L.L och skaffade våra kort på badhuset. kortet fungerar lika bra på både lögarängen som det andra badhuset som jag inte kommer ihåg namnet på just nu.
tror säkert det var femton år sen sist jag simmade. men vi slog på stort och simmade en kilometer. var "lättare" än jag trodde och tog mindre tid än jag hade räknat med.

har länge funderat på att skaffa mig det här kortet. men eftersom jag simmar utan glasögon eller linser kändes det skönt att ha med någon första gången, som ledsagare. så jag fick lite koll på läget.
var jag kan lägga handduken. åt vilket håll banorna går och så vidare.
riktigt skönt och något jag nog kan tänka mig göra någon gång i veckan. så imorgon följer badkläderna med på jobbet för att finnas till hands när jag känner för att gå direkt från jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar