söndag 20 oktober 2013

drömma kan man ju alltid göra

vad ni kanske inte visste om mig är att jag har tre drömjobb. missförstå mig inte, jag trivs jättebra med mitt jobb. men ibland är det kul att drömma sig bort till något annat.
har fyra nu när jag tänker efter. men lyxhustru brukar inte komma ut på arbetsförmedlingens sida så ofta.

i alla fall.

jobb ett. som jag velat ha sen jag vet inte när, är privatdetektiv. helst då i amerika på femtiotalet. vilket ju av naturliga orsaker kan vara svårt att uppfylla nu. men egentligen vilket typ av P.I som helst duger nog.
jobb två. jobba på bårhus. nej inte på grund av någon sjuk fantasi. utan mer av den enkla anledningen tystnaden. inga som springer åt olika håll. ingen som spiller mat över en. de man jobbar med lyssnar på vad man säger och säger inte emot.
men främst. tystnaden. lugnet.
negativt är bristen på levande kontakt och utomhusvistelse. men det kan man ta itu med på helgerna.
jobb tre. nagelterapeut. tror att jag skulle gilla det jobbet. men ser det inte som ett heltids jobb, utan mer som ett extrajobb. det enda av dessa tre som jag faktiskt skulle kunna se mig ha utbildning i om något år. har däremot aldrig satt mig in i hur/när/var man blir en sån.
tills härom dagen då en salong jag följer på fejsboken annonserade om att de har en kurs nu i höst. skickade iväg ett mail och fick veta mer. nio söndagar och femtusen kronor.
hm.
tackade artigt för svaret och bad hon höra av sig till våren om det blir någon mer kurs. femtusen just nu känns lite saftigt när jag sparar till resan. men till våren har jag kanske lite mer koll på åt vilket håll sparandet går.
sen finns ju alltid chansen att jobba tillbaka de pengarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar