lördag 19 oktober 2013

dagsutflykt

packade min väska med en dricka och min nylagade kamera. hoppade på tåget för att åka till parken zoo. de tre månaders gamla lejonungarna skulle få träffa allmänheten för första gången.
lite kyligt i luften, men strålande sol och glada människor.
och hur söta var inte lejonbäbisarna! lite rädda. lite nyfikna. lite busiga och massor av göll.
trodde nog att mamman skulle hålla dem lite avskillt, men icke det. de traskade runt inhägnaden flera vändor. pappa lejon stod mest och ryte, men även han kom fram till glaset. så nära att jag fick backa när jag skulle ta kort.

smålejonen tog alla chanser de kunde till att äta lite, även fast mamman redan var på väg någon annanstans
man ville som bara stoppa ner en i väskan och ta med hem.

pappa och mamma lejon.
 
helt underbart att ha tillbaka min kamera. det enda som förstörde lite var de kalla graderna utomhus och de varma graderna innomhus. därav de lite suddiga bilderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar