tisdag 13 augusti 2013

i slutändan allting gott

i fredags hoppade jag på tåget mot stockholm och hade en liten shopping dag. gick ut starkt direkt på åhlens och köpte nattkräm och ansiktsvatten för närmare 800 kronor! missbedömde priset på nattkrämen med cirka 200 kronor. nåja det var bara att dra kortet och se glad ut medans jag försökte komma på vad jag skulle stryka från min handlingslista.
styrde sen stegen mot NK där jag misstänkte att de skulle sälja ett armband från sophie by sophie som jag sett ut. naturligtvis fanns det där och jag bad att få se på det.
hon som hjälpte mig missförstod nog hela grejen för hon fick för sig att det var en present till någon annan. lyssnade bara med ett halvt öra också då jag försökte komma på om jag skulle ta det i silver med ett ankare eller ett förgyllt med en stjärna.
borde förstått när hon frågade: vilken typ av person är hon? men samtidigt så blir man ju kallade både ni och damen där så jag tänkte att det kanske bara är ett annat sätt att tilltala folk. i de där finare kretsarna där jag aldrig befinner mig.
svarade lite avvikande då jag inte hade en aning om hur jag skulle beskriva mig själv. hade ju dessutom fortfarande beslutsångest över armbanden.
det var först när hon började prata om vilket fint paket hon skulle göra som jag insåg att hon tror nog att det är till någon annan.
då kunde jag ju inte rätta henne. jag skulle ju för fankingen få ett paket!!!
så jag log bara glatt och sa: då blir hon jätteglad!
det blev det silvriga med ankaret och jag bara älskar det. men det förgylda med stjärnan finns fortfarande kvar i mina tankar.
 
efter NK var det dags för pjutt-pjutt butiken. butiken man helst ska lämna sin stora väska utanför och gå med indragen mage hela tiden så man inte riskerar att välta omkull ett ställ med diadem/örhängen/halsband osv.
hittade mig två söta örhängen bland alla andra tusen saker.
sen en snabb rush genom urban outfitters för att sen gå mot zara i sturegallerian.
efter en stund mötte jag upp L.L och vi gick tillbaka till sephora för att fylla på förråden. köpte den underbara kolaremmsdoftande dushkrämen och bodybuttern i samma doft.
 
inte ett klädesplagg kom jag hem med. men det gör inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar