lördag 3 augusti 2013

det blir inte alltid som man tänkte det. ibland blir det bättre.

så var ännu en dag på bryggan avklarad. svettigt men skönt. hade planer på att sponsra bistron brevid jobbet till lunch. deras cesarsallad är rätt god och fungerar ju att äta på en brygga. tog till och med bestik utifall de inte hade några att låna ut.
tji fick jag då det inte var öppet!
stod framför två val:
1. skita i solen och gå hem och äta alternativt ta en sallad på kajen.
2. skita i maten och fortsätta sola.
solen vann.

men sen hade jag sån tur att mr. beach var ute på sin långa promenad och kom förbi och sa hej. ännu mer tur hade jag i att han gick förbi ett cafe på sin långa promenad och köpte med en sallad till mig.
så i slutändan fick jag både mat och sol. tack och bock bech.
sen att bistorn visst hade öppnat under tiden som han var på sin promenad gjorde inte så mycket, räksalladen var mycket god och fräsch.

att få lite sällskap så där är ju aldrig fel. så mycket roligare att prata en stund med en levande människa istället för de diverse insekterna som envisades med att "hälsa på" och sig själv. nog för att man alltid får de bästa svaren då men man får även konstig blickar från annat folk som ligger och försöker sola.

nej, man blir inte grönskimrande om man badar i grönskimrande vatten.
jag har provat.
däremot börjar man lukta blöt hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar