onsdag 7 augusti 2013

både roligt och inte.

så blev det semestertider igen.
började med en kortvecka och tog ledigt torsdag-fredag.
bara för att jag kan.
vad jag ska göra har jag ingen aning om, förutom en trip in till stockholm på fredag för att sen stanna över.

annars har första arbetsveckan bara bestått av jobb och inget mer egentligen. det enda som kanske inresserar er är att jag äntligen sovit i sängen! den nya bäddmadrassen var skön, men annars var det som vanligt.
avslutade arbetsveckan med ett besök på k.k för att ta prover och se så inte cellförändringarna kommit tillbaka.
då jag bara hade väntat mig ett vanligt cellprov och inte hela proceduren som jag gick igenom förra gången var jag lite knäckt när jag kom hem. mer mentalt än fysiskt. visst en gnagande känsla typ som mensvärk har jag men annars bara bra.
som tur var var läkaren väldigt trevlig och rolig. men till slut var jag tvungen att be henne sluta skämta för det är faktiskt inte det lättaste att skratta när man ligger i gynstolen med en plast "domkraft" i skruttan samtidigt som någon penslar livmodern med ättika.
nu följer fyra veckor av väntan. men enligt läkaren såg det i alla fall bra ut. fast jag hade den envisaste livmodertapp hon varit med om på länge. inget du göra något åt, det går tyvärr inte träna bort. sa den snälla sköterskan och klappade mig på axeln.

så efter den början på lillsemestern slocknade jag i soffan i tre timmar. vaknade av hunger och insåg att jag inte hade några rena tallrikar. men nu är allt bortdiskat, maten är äten och nu väntar mord för hela slanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar