tisdag 13 augusti 2013

bingo!

fick i helgen höra att jag hade en icke-vinst-inriktad-inställning till en trisslott då jag sa att jag brukar aldrig vinna.
min inställning har inget som helst med att göra om jag vinner eller inte. köper jag däremot aldrig lotter då vinner jag aldrig. men triss är ren och skär tur. inget annat. om nu inte kassörskan anser att jag verkar bitter och sur och tänker att hon ska då minsann inte tro att hon ska vinna och plockar en lott från ovinst högen.
men så elaka tror jag inte de är. och så himla butter kan jag väl ändå inte se ut?!?

vad baserar jag då den inställningen till?
nja, cirka 25 års forskande i vinster av olika varierande spel och lotter.
skraplott vinster (a.k.a max 100 kronor) tror jag att jag kan räkna på två händer (och då ska det tilläggas att vi köpte triss varje fredag under två år på ett jobb).
vinster på tivoli och dyligt.
en leksaks isbjörn en gång i tiden på aik-festivalen.
men fast än jag aldrig vinner köper jag ändå lotter då och då. spänningen finns ju alltid där och som det heter, plötsligt händer det.

sen har jag ju faktiskt vunnit en cykelhjälm under en hockeymatch. mitt namn ropades upp högt och tydligt under en periodpaus.
på den tiden jag inte drack vin vann jag högsta vinsten två gånger på raken i ett vinlotteri. insåg då att jag kan inte låta tolv flaskor vin stå och ruttna i kylen och så lärde jag mig dricka vin.

hur gick det då med trisslotterna? nja. jag hade två lotter de andra två hade varsin. en vann 90 kronor. en vann en ny lott och jag vann inget.
kan bara medela att dagarna innan hade jag och två arbetskamrater köpt två lotter var. den ena vann minns-inte-summan. den andra vann en ny lott och på den 1000x2. jag vann ingenting.

i rest my case.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar