lördag 25 augusti 2012

tore skogman, gustav vasa och föredetta kvalmatcher

jag och kela tog på oss finstassen och gick till skrapan i går. för er som inte vet finns det en pianobar på 24:e våningen. lite goda drinkar, en trubadur och en utsikt som är hissnande.
när vi skulle ta hissen upp var det rätt mycket folk som stod och väntade. bland annat en lite överförfriskad tonåring som "hetsade" en trio med äldre herrar att våga ta hissen. till slut utbrister den ena mannen "men fan vad du tjatar" och så vänder männen sig om och går därifrån.
vem mannen var som sa det? leif boork minsann. 
i alla fall väl uppe tog vi ett glas vin i baren och började spana efter lediga bord. ganska lönlöst. men vi hittade ett ståbord där vi parkerade.
efter ett tag börjar vi (läs: jag) inse att det är nog någon sorts konferans i stan med hockeybetoning. ni vet hur man bara känner på sig att personerna runt om har ett gemensamt intresse och alla ser ut att ha hållit på med samma sport en gång i tiden och att jag kände igen några.
sen att flera gick omkring med liknande klubbjackor spelade naturligtvis också in. lång historia kort. vi blev lite nyfikna på vad för sorts klubbmärke det var. så jag utmanade kela till att gå och fråga. hux flux hade vi två mora personer vid vårt bord. och ja, det var någon sorts hockeykonferans i helgen. för allsvenskan då.
kvällen blev riktigt rolig. vi hann avverka gustav vasa, tore skogman, vad man gör i mora en lördagskväll och några pikar om föredetta kvalmatcher.

bäst under kvällen. 
kela: han där då?
jag: nä, han är nog inte med på konferansen.
kela: nähä, jag trodde bara han va nått. han var ju så gammal och har ju kavaj på sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar