torsdag 23 augusti 2012

matematik på hög nivå

känner mig rätt duktig över dagen. öppnat på jobbet. gått hem i ösande regn med bara ett litet paraply som skydd mot dropparna. lagat lunch till imorgon. stekt tacoköttfärs till middagarna nästa vecka. diskat och diskat igen. städat lite. tagit en tupplur. vattnat blommor. bestämt vad jag ska ha på mig imorgon på jobbet. ställt klockan och sist men absolut inte minst. gått igenom mina ekonomiska utgifter för månaden för att ta reda på i vilket djupt hål pengarna försvinner i.
min slutsats. mat, räkningar och övrigt är de stora pengatjuvarna. kan ju meddela att i övrigt ingår parken zoo. sj. snus. harrys. apoteket och några blommor. där ingår även biljetterna till SW, hotell och flygresa till köpenhamn. kan dessutom meddela att utgångshögen var den minsta högen.
intressant läsning.
kommer jag lära mig något av det?
knappast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar