fredag 30 december 2011

on the road again

har varit hemma ett tag nu. har spenderat den tiden med att bara vara (och slagits med bredband). soffan känns som den ska och det är tyst runt om mig.
men nu ska vi börja från början. vid tio blev jag upphämtad av piffen vid iksu. hon gled in på parkeringen i en ny begagnad vinröd bil.
mission för resan, förutom att ta oss ner helskinnade, var att hitta det perfekta namnet på åket.
uppmärksammade att bilen var en .... (eftersom jag suger på bilar och aldrig kommer ihåg vad det är för märken får ni hjälpa mig här) orlando. när jag påpekade det att den heter ju som orlando bloom jublade piff till och sa. ja blomman!!!
kanske inte det jag tänkte på, utan mer legolas. men eftersom en bil visst inte kan ha killnamn fungerade inte det. så hädanefter heter hon blomman. och tro mig, jag har verkligen försökt se vad piff ser. och till slut gick jag med på det, men i mitt huvud heter den mer röda nejlikan. scarlett. men det är ju inte min bil och vem är jag att säga vad ens "barn" ska heta, haha. skött sig har hon i alla fall gjort. bilresan ner gick i ett huj.
ghandi spanar efter kaniner. i norrland kan dom ploga vägar, inga grävmaskiner som skrapar. högakustenbron.
vi har under resans gång sett otaliga träd som vilat mot diverse elledningar/telefonledningar. ätit en jävla massa knäck (ja bossen vi åt upp alla!!!). förundrats över hur lite bensin blomman drog. organiserat ett skoköp i umeå. tappat bort en snusdosa. köpt och skänkt bort två kajalpennor. undersökt varför polishellikoptern svävade i ö-vik och varför vi mötte tre ambulanser + två brandbilar i gävle.
allt som allt en underhållande dag med vän (och hund).


1 kommentar: