fredag 23 december 2011

ni måste ha i tanken här att jag oftast vid det här laget hunnit ta ett, två och ibland även tre glas vin i baren


innan jag kliver på ett plan brukar jag titta mig runt på folket som ska dela plåtmaskin med mig.
har en graderingsskala jag går efter när jag bestämmer hur orolig jag ska vara på planet. den går ungefär så här.
gravida-mindre orolig
många småbarn-mindre orolig
präster-mindre orolig
svergies landslag i valfri sport-mindre orolig
tonåringar på väg hem från mallis-mer orolig
pro-medlemmar-mer orolig
uttråkade flygvärdinnor-mer orolig
nykära-mer orolig
personer som uppenbarligen varit borta ett längre tag-mycket orolig
sen brukar jag även roa mig  med att se framför mig en LOST situation. vem blir ledaren. vilka bryter sig ut. vad har de för hemligheter. vilka dör. vilka blir kära. vem är det bäst att hålla sig på god fot med. vem äter vem.
så there u have it.
men jag blir i alla fall inte ombedd att flytta fram till piloten ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar