fredag 23 december 2011

åh, vad jag inte älskar julstress

dagen började med att jag vaknade av att regnet smattrade på taket.
WTF!!
dagen innan dopparedagen. å jag som bara har mina stickade ugg´s med mig.
dålig planering säger vissa. jag kallar det framsteg att inte packa med fem par skor. så det så.
i bakhuvudet förstod jag att det skulle vara mycket folk på stan. men jag hade ju planerat det så bra. skulle ta bussen som svänger förbi busstationen så jag kunde låsa in min packning där. men se det funkade inte då det är ombyggnationer i hela. jävla. umeå.
så jag och packning trängdes runt på stan. med resten av sista-minuten-människorna.
trängde mig fram till affären *pip* för att köpa ett *pip* till *pip*. tyvärr visade sig att de hade slut på *pip* till *pip*. men jag kunde få en *pip* istället och en *pip*. det blev i slutändan bra.
mina planer på att strosa runt och bara titta på folk sket jag totalt i, för i mina planer skulle det dala stora lapphandskar och jag skulle inte släpa på en massa tunga väskor. styrde stegen mot busstationen och där fick jag dagens första goda nyhet!
om jag handlade snabbt skulle jag hinna med 13.10 bussen. men då var hon före mig i kön tvungen att skynda på lite. helt plötsligt öppnade en ny kassa, brydde mig inte ett dugg om tanten som också styrde stegen dit. snooz u loose lixom.
med sex minuter tillgodo börjar operation betala biljett. efter tredje försöket i deras kortmaskin ger jag upp, går ut och tar ut pengar ur minuten istället. kommer in 13.09 för att betala.
13.12 var jag klar och tänka sig bussen stod kvar!!!!
lycka!!!!
trodde jag ja....
bussjäveln var trasig!
13.25 kom vi oss iväg, detta utan att jag vet om jag sitter på en buss som ska in i alla små byar eller om det är en expressbuss.
nåja, det känns som om att småbysbuss vore en perfekt avslutning på denna förmiddag.
God *piping* Jul på er alla

update: haha, helt plötsligt på vägen säger busschauffören "det är visst en lucka på vänster sida som är öppen. så jag måste stanna här framme. ni kan ju titta när vi kommer fram så ni inte förlorat något bagage"
update2: det blev småbyarna!!!! varför är jag inte förvånad?! tur jag har några avsnitt av dexter jag kan se. vi ses när vi ses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar