tisdag 4 oktober 2011

top tre

känner ett otroligt sug efter en semester i ett annat land. kanske för att vi pratade om det idag. kanske för att det endast är en röd veckodag denna termin. kanske för att jag, om jag sköter mina pengar rätt, kommer ha råd. kanske bara för att jag vill ha lite sol, bad, service och lata dagar.
så med andra ord. här kommer min top 3 lista vad gäller utlandsresor jag gjort.
1. san fransisco

kanske inte så konstigt då jag spenderade så gott som varje helg i ett år där. helt underbar stad som jag än i denna dag kan längta så hårt efter att det känns som hjärtat ska brista.
någon gång. någon gång i mitt liv ska jag tillbaka. om jag kommer tillbaka därifrån. det hoppas jag inte!
positivt: värmen. pulsen. affärerna. piren. människorna. klubbarna. maten. godiset. staden.
negativt: att det tar sån jävla tid att flyga dit.

2. barcelona

en långweekend med bossen gav mig mersmak på den vackra staden. skulle gärna spendera några veckor till där för att hinna se mer. se allt. 
positivt: otroligt rena gator. maten. affärerna. kulturen. klubbarna. 
negativt: de är inte så duktiga på engelska. rätt dyrt i butikerna.

3. budapest

även denna gång en lång weekend och även denna gång en stad jag skulle kunna tänka mig att åka tillbaka till. bara för att hinna med att se mer.
positivt: billigt. maten. butikerna. arkitekturen. kulturen. kort flygresa.
negativt: kan inte komma på något så där just nu förutom att det regnade en dag när vi var där.

sorry london, las palmas och sunny beach. ni gav mig inte så mycket. i alla fall inte tillräckligt för att hamna på top 3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar