söndag 23 oktober 2011

halv åtta hos oss resten av veckan

tisdag
på tisdagen bjöd blondinen på mat. mexicanskt tema. små goda tortillachips och fylld champion till förrätt. tacogratäng till varmrätt och varm frukt med glass till efterrätt.
jag: mmmmmm, vad gott. vad är det för frukt? känner igen smaken men kan inte komma på vad det är.
blondinen: galiamelon eller kiwi kanske.
jag: aha! melonen är det nog. kanske skulle sagt att jag är allergisk mot melonen så det är första gången på ca 15 år som jag äter den. ja och så är jag ju lite känslig mot kiwi också. men det är jättegott!
haha, det slutade bra. inget akutbesök.

torsdag
dags för mig att visa vad jag kan i köket. efter dagar av matlagning bjöds det till slut på tre rätter i fransk anda. till förrätt serverade jag en creme ninon, toppad med champange. varmrätten blev en böff bårgån, eller boeuf bourguignon för den som vill låta fancy.efterrätten en äkta fransk chokladmousse med grädde och hallon. hint: det finns kvar massor av grytan. så hojta till om någon vill ha rester.

fredag
fredagens middag stod piff för. hon började med en underbart god krämig morotssoppa med vitlöks creme fraich. varmrätten en pasta med räkor, spenat, lök och annat gott gott. efterrätten en mycket god chokladfondant med vaniljglass och hallon.

god god mat med underbara vänner hela veckan lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar