lördag 29 oktober 2011

it's been a long time since i had some fun

i dagarna tre har jag kommit hem och hittat brev ifrån västmanlandslandsting. tjolahopp!
första brevet: räkning på min akuten-på-hälsning. trodde jag verkligen att de skulle glömma ta betalt för det?!
andra brevet: mammografi. hemskt att man ska måsta betala för att bli klämd på tissarna!
tredje brevet: cellprovstagning. ooooh, det ser jag verkligen INTE fram emot. kläm mig på tissarna med en maskin, gör det. men att ligga med benen i vädret samtidigt som en kvinna (ja, det är oftast kvinnor) pokar around med plastiga saker samtidigt som de ber en slappna av. som man dessutom ska betala för. det är inte min favorit sysselsättning. släck lampan, sätt på lite barry white, bjud mig på ett glas vin och va en man. då ska ni få se på avslappning.
too much information?
nu väntar jag bara på hörseltest. pricktest. blodtryckstest. minnestest. konditionstest. ni vet allt som ska testas när man går över den magiska gränsen förtio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar