söndag 10 april 2011

va!!????

att jag hör sämre än sämst är ju ganska vida känt på denna planet. på grund av hörselbortfallet vill jag inte verka dum, så då hittar jag på egna meningar som kan ha sagts. detta märks ganska tydligt om jag lyckas svara i telefon med fel öra. eller som när man jobbar på krogen.
otalig är de missuppfattningar och felaktiga slutsattser som händer under en jobbkväll.
som till exempel:
det är sent och dags för hemgång för många på bmb. mycket folk i garderoben som hoppas att jag, just jag, ska ta deras lapp och hämta deras, just deras, jacka. så dom hinner hem till efterfesten, ons eller bara sängen.
jag kommer fram till en man och följande konversation utspelar sig.
han: bla han bla bla före! *tittar på mannen som står brevid*
jag: jaha *ler* då tar jag väl han före då. *tänker att det är då för väl att det finns så ärliga människor som står tillbaka för folk som väntat längre*
jag hämtar den andre mannens jacka och går fram till den första mannen igen.
jag: så nu kan jag väl få hjälpa dig? *ler*
han: ja, men det är ju jävligt kul att jag sa att "han har trängt sig före!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar