onsdag 16 december 2009

X-mas

om ungefär en vecka är det då dags för den årliga juldagen. för första gången på MYCKET länge ska jag inte ut! tidigare år har det bara varit på grund av att jag inte bott i sverige som jag inte gått ut, men i år är det visst för att jag är för gammal!?
känns konstigt att inte ha juldagsträngseln att bäva inför. att inte börja göra sig vacker redan vid tio tiden. locka hår, ansiktsmasker och klädångest. istället blir det visst en hemmafest på tuvan. det är det eller följa med mamma och roffeboffe till morbror med fru och äta middag. det är klart stanna i bergsbyn och se på tv går ju oxå, tror faktiskt det är bingolotto så helt sysslolös skulle jag inte behöva vara :)
visst man känner knappt någon längre på station och man känner sig ganska malplacerad. men sånt brukar jag skita i, bara jag får dansa. fast det lutar väl mot hemmafesten. bara för att man är gammal behöver man inte stänga in sig. blir ju som på den gammla goda tiden, festa runt med dom man inte festat med på 15 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar